2013. március 5., kedd

tejek és zöldturmix

A magtejek, gabona tejek nagyon mennek nálunk és a napokban két olyan recept is kerekedett ami megér egy bejegyzést.
Az egyik főzős, de nem feltétlen kell szűrni. A másikat szűrni ugyan érdemes, de cserébe nyers. Szóval mindenki választhat, kinek mi a macerásabb. Részemről szívesebben szűrök, az kevesebb mosogatni való ;) (Meg az enzimek is benne maradtak, ez sem utolsó szempont.)
A rizstej recept innen van, köszönet érte, mert könnyű, gyors és nem kell hozzá gép!

a mandula tej és a zöldturmix

Mandulás rizstej

Hozzávalók:
4 csapott evőkanál barnarizs
1csapott evőkanál kókuszreszelék
1 evőkanál mandula (mehet héjastul)
2 evőkanál rizsszirup (vagy egyéb édesítő, méz, agavé stb.)
másfél liter víz


1 liter vízben feltettem főni a rizst, mandulát, kókuszt. Kb fél órát főztem és utána leturmixoltam. Érdemes turmixolni 3-4 percig és érdemes botmixer helyett betenni a nagy turmixgépbe, mert az 3-4 perc alatt szépen ledarál mindent. Felöntöttem még vízzel, hogy a végén másfél liter legyen. (Az én turmixgépemen van mérték, így könnyű volt nézni a mennyiséget.)
Ha ugyanezt kókusz és mandula nélkül 5 evőkanál rizstejjel léped meg, akkor lesz natúr rizstejed. Ehhez jól illik a vanília por és remek kakaó alapanyag.
Aki pösz-undoros, az leszűrheti egy laza szövésű konyharuhán át. (Vagy egy tetrapelenkán, az a legjobb szűrni :) ) Én ezt nem szűrtem, de ha csak rizs van benne akkor le szoktam.
A végén lehet ízesíteni az édességgel. Nagyon kellemes íze van, magában is, de méginkább műzlikbe, kásákba, turmixokba nagyon remek. Kb 110-150 forintra jön ki így egy liter, így hát nagyon megéri dolgozni vele.


Kókuszos mandulatej

Hozzávalók:
2 púpos evőkanál kókuszreszelék
2 evőkanál mandula (mehet héjastul)
2 evőkanál agavé
1 csapott mokkáskanál vanília por (vagy egyéb vanília és bármennyi... olyan finom...)

Ezt mind be a turmixgépbe, rá annyi víz, hogy jól ellepje és mehet a gép 2-3 percig, amíg jól ledarál mindent.
A végén felöntöttem annyi vízzel, hogy egy liter legyen a végére.
Nekem magában ez ízlik a legjobban, pici fahéjjal, mmm...

ott figyel a fahéj a tetején :)



Kakós zöldturmix

egy marék babaspenót vagy madárbegy saláta
1 nagy banán
Kb1 liter víz, vagy több
másfél evőkanál kakaópor

A banánt és a spenótot először kevés vízzel, hogy ellepje, addig kell turmixolni amíg jó homogén lesz. Aztán felöntöttem annyi vízzel, hogy a végén egy és egy negyed liter legyen. Ha valaki édesebbre vágyik akkor mehet még bele agavé vagy bármi amitől megiszod (datolya, még banán, stb.) és a kakaópor.
Még egy kicsit turmixoltam, hogy összekeveredjen és már kész is volt.

Zöldturmix-szal kezdeni a napot azért jó, mert remekül beindítja az emésztést, az nap már nem valószínű, hogy égne a gyomrod és bevittél egy csomó klorofillt és egy csomó enzimet!

Szeretem, hogy kemény habja lesz, nosztalgikus habos italt inni reggel :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése