2013. január 18., péntek

répatészta mandulaszósszal

Ezeknek a nyers tésztáknak konkrétan semmi közük a tésztákhoz, eltekintve a formájuktól. Ez alapvetően nem baj, csak senkit ne érjen csalódás.

Szóval vannak mindenféle szuper zöldség daraboló eszközök amikkel olyan hajszál spagettit lehet varázsolni mindenféle zöldségből, hogy még.
Ezek nekem nincsenek. Sőt most néhány egészen alapvető eszközöm sincs kéznél (mint éles kés...mindent bicskával vágok), mert hogy Magyarországon van. A Dublinban töltött idő rövidsége miatt nem is szerzek be újakat, mert nem  tudnám haza vinni a súlykorlát miatt.

Szóval eszköz híjján remekül bevált nekem eddig a krumplihámozó. Nem spagetti lesz hanem metélt, de a célnak megfelel. (By the way az ízén sem változtat. ;) ) Cukkíninél legalábbis remekül bevált. Csakhogy a répán valahogy nem találtam fogást. Aztán miután már veszélyben éreztem a testi épségemet (balesetet is szenvedett az egyik újam körme) más megoldás után néztem.

Hát így jött az ötlet: beleszúrtam egy villát a répa vastagabbik végébe és a villát fogtam, így tésztáztam tovább. Egész elvékonyodásig, szinte az egészet ki lehet így csíkozni.

répatészta csíkozás


Répatészta hozzávalók:
3-4 répa, mérettől és fogyasztóktól függően
Egy kis fej vörös vagy újhagyma
Esetleg magok

A szószhoz:
Egy marék mandula
Kevés kókusztej
kis só

répatészta mandulaszósszal


A letésztázott répát összekevertem egy pici himalája sóval és bedugtam a hűtőbe.

A mandulaszószhoz pedig ledaráltam egy marék mandulát, adtam hozzá egy kevés kókusztejet, kb hogy jól ellepje a darálmányt. Azt viszont itt meg kell említenem, hogy ez nem tisztán kókusztej, hanem egy kuytulmány aminek az alapja kókusztej és van még benne szőlőlé meg mittudomén mi. Semmi rondaság, de ígyolcsóbb ugye én meg ennek örülök.
Ennek a keveréknek nekiestem a botmixerrel. Nem kell megijedni, az elején bazira nme szószállagú, inkább lötty, aztán a mandula a mixeléstől valahogy kiadja az olaját vagy nem tudom és szószállagúra sűrűsödik.

Ezt ráöntöttem a tésztára, rátettem a felvágott hagymát meg a tettejére magokat.

Van itthon ilyen superfood magkeverékem, csupa csoda van benne:
Chia mag
Kakaóbab
Kendermag
Goji
Faeper

Én ezt tettem a tetejére, de szezámot, tökmagot, napraforgót, lenmagot is el tudok hozzá képzelni.

itt látszik a superfood magkeverék

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése